Ето и няколко факта за компанията:
Идеята за енергийната напитка се заражда у австриеца Дитрих Матешиц през 1982 г., докато седи в бар в хонконгския хотел Mandarin, когато научава за популярните „тоник напитки“ в Азия.
Оригиналният продукт е измислен от тайландеца Шалео Йовидя и се нарича Krating Daeng, което означава „червен бик“ на тайландски (по-точно „червен гаур“, наричан още индийски бизон).
През 1984 г. Матешиц основава Red Bull . Той усъвършенства продукта, разработва уникална маркетингова концепция и започва да продава енергийната напитка Red Bull на австрийския пазар през 1987 г.
Консумацията расте двойно в Австрия, а Red Bull се появява и на първите си международни пазари – Сингапур (1989) и Унгария (1992). Германия одобрява продажбата на продукта през 1994 г., а Великобритания през 1995 г. Red Bull стъпва на пазар в САЩ през 1997 г., първо в Калифорния.
От 1987 г. до сега по света са консумирани около 30 млрд. кенчета Red Bull.
Общо 4.631 млрд. кенчета Red Bull са продадени в световен мащаб само през миналата година, което е с 11.4% повече в сравнение с предходната година.
Оборотът на компанията е нараснал с 12.4% от 3.785 млрд. евро през 2010 г. до 4.253 млрд. евро през миналата година. През 2011 г. компанията може да се похвали с рекордни данни по отношение на продажбите, приходите, производителността и оперативната печалба.
Рекордите се държат на значителния ръст на продажби на ключови за компанията пазари като САЩ (+11%) и Германия (+10%), както и на други пазари като Турция (+86%), Япония (+62%), Франция (+35%) и скандинавските държави (+34%).
Profit.bg
D&D
Facetube.bg